luni, 27 aprilie 2020

DUMITRU ȚIGANIUC

RUGĂ PENTRU BASARABIA

Copil, mă uimea peste Prut o biserică
în care intra o căruță cu cai,
grămada de grâu - o cocoașă himerică -
vărsa un miros de făină de rai.

Nici cruce spre nori, nici odăjdii pe-afară,
doar saci și-armăsari și lumină de roți
și îngerii puberi zburând să nu moară
spre mine, prin valuri, prin flori în saboți.

O rugă-am șoptit, un descântec de clipe
spre malul de ceață cu-armonici plângând,
și îngerii zvelți și-mpușcați în aripe
în mine primeau adăpost mai curând.

Să nu mă mai mir niciodată găsindu-mi
în fiece os câte-un sfânt prea curat
că-n trupu-mi cu ceaiuri umplut și cu gându-mi
respiră-o biserică veche de sat.

Biserică-a mea ce-ai venit pe-o corabie
ca Noe în funii de spaimă încins.
Lumină de îngeri salvați, Basarabie,
altarul din inima mea neînvins.

DUMITRU ȚIGANIUC, Pro Basarabia,
PODUL DE FLORI DE LA PRUT (ediție specială a Gazetei de Botoșani), iunie 1991

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DRAGOSTE(A), DE CE?

  t S r o n e s p d o 1 t t l 6 l 9 c 6 t h 9 8 l h r   u 0 m i C a m 7 1 a g i m 6 h 6 0 m u 1 0 6 h f m a t 1 3 u 5 c 2    ·  Distribuit p...